Refusionspolitik

RETURNERING
Skulle de fremsendte varer ikke leve op til dine forventninger, kan du sende din ordre retur og få pengene tilbage.
Husk at vedlægge kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. Du er velkommen til at bruges vores returlabel, som er sendt med da du modtog pakken. Hvis du vælger at bruge denne returlabel fratrækker vi kr. 49,- fra din returtotal. Hvis du vælger ikke at bruge vores returlabel, skal returvarer sendes til nedenstående adresse:

GOSSIA
Fabriksvej 20
7441 Bording
Denmark

OBS!
Varerne skal returneres med originale mærker m.m.
Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.


Returpakker skal sendes med omdeling eller bruge vedlagte returlabel:
Du vælger selv hvilke fragt-/pakkefirma du vil benytte i forbindelse med returnering af din vare. Dog modtager vi ikke pakker sendt retur med DAO via guloggratis, da de bliver leveret i pakkeshop, som vi ikke har mulighed for at hente. Vi anbefaler at bruge Postnord eller GLS.
Vi anbefaler, at du sender din returpakke med Track and Trace, hvis der skulle opstå forsinkelse eller udeblivelse af pakken, er der mulighed for at spore denne.
Vi accepterer ikke returpost sendt til postbutik eller pakkeboks. I sådanne tilfælde må det forventes, at pakken ryger retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny (med omdeling). Alle udlæg i sådanne situationer pålægges afsender. Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.
Ved brug af vores returlabel, fratrækker vi kr. 49,- for din returtotal.

Bytte:
Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse eller farve, skal du returnerer varen og lave en ny ordre via webshoppen. Når vi modtager returvaren overføres pengene til din konto.
Husk at vedlægge ordrebekræftelsen.

 

Tilbagebetaling:
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen, vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varer.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
- Du reelt har taget varen i brug.
- Hvis mærkat/label er aftaget helt eller delvist, eller hvis den mangler.
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
- Du har håndterede varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer.
- Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at kunne konstatere varens art,
egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså kun for eventuel forringelse af varens værdig, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde de fungerer på. Emballagen/indpakningen af varen skal behandles med omhu, her tænkes specielt på sko-, parfume- og smykkeæsker, så vi kan genbruge den - hvis ikke kan der fremkomme værdiforringelse af varen.

Spørgsmål vedr. returnering:
Hvis du har spørgsmål kan du rette henvendelse til vores kundeservice, på mail info@gossia.dk eller ved at ringe på +45 40 40 98 69 (Mandag - Fredag 9.00-15)

 

REKLAMATION
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder at du har 2 års reklamationsret dvs. at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 1 måned efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@gossia.dk eller på tlf. +45 40 40 98 69
En reklamation, der sendes retur, uden der har været kontakt til os, godkendes ikke.

Varen sendes derefter til:
GOSSIA
Fabriksvej 20
7441 Bording
Danmark.